~Pilih GINCU ikut warna kulit~

Hye gadis-gadis yang chantek lagi manis, cun melecur..eh2..melecun.upps..korang buat ape tu? Ada candle light dinner ke malam ni? ataupun first date esok? atau pun interview penting besok pagi dan korang masih tercungap-cungap memilih gincu terbaik dari ladang? Alahh...xpayah cari susah. Korang dah buat pilihan yang terbaik sebaik sahaja korang masuk blog ima nih. hee..amuihh pasan lebeyhh ima ni..
Lalat : banyak cakap la kao ima,cepat la,muncung aku dah tak tahu nak taruk lipstik warna ape.@#$#
Okay lah okay lah.. Jom kita check kulit korang dan warna gincu yang shesuai untuk korang!

  • Kuning langsat :
Korang kena hindari warna merah jambu pucat sebab ia akan membuat korang kelihatan lebih pucat. Agar penampilan menyerlah & ceria,pilih warna merah jambu daripada rona anggur atau berry pink.Elakkan juga merah berona jingga tau, bikin korang lagi pucat.

  • Kulit gelap :
Pilih warna merah jambu dengan efek sheer dan berkilat agar tampil menawan. Penampilan akan lebih terserlah jika korang mengenakan rona coklat tua atau warna red mahogani. Coklat memang diciptakan untuk si hitam manis ;) Pilih coklat gelap dengan sentuhan plum pekat atau glossy beige.
  • Sawo matang :
Merah jambu rona mocha atau kecoklatan amat sesuai untuk korang yang berkulit sawo matang ni, Pilih gincu waran coklat nuansa kopi agar terkesan eksotik.wow! Tapi, kalau tujuan korang untuk tonjolkan warna kulit, terutama pada siang hari, warna mocha pilihan yang sesuai!

  • Putih
Warna merah dalam variasi apa pun pasti sesuai jika korang dalam kategori putik melepak pak pak ni. Tapi jangan terlalu menjolok mata sarang tebuan pulak,pastikan sesuai dengan waktu dan acara ye. Pilih coklat beige berona merah jambu untuk menambahkan kesan segar dan aktif.

Fuhh.. K lah korang. Selamat memilih gincu terbaik dari ladang. Pastikan ada cop SIRIM baru beli. waaosshh! TAta~


No comments:

Post a Comment